Ana içeriğe atla

bu kadar zor olamazdı..

"...abimin mezuniyetine gitmişlerdi annemle babam. bense işe gidip geliyordum. yaz ayları o kadar cesur değildi. en azından otoriter babam için. bir kaç gün yalnız geçirdim evde. alışkındım daha öncesinden. 2 senedir rahattık ama, annem evdeydi. geldiler çanakkaleden benim umrumda değildi hayat. meğersem yolda kavga etmişler. babam araba sürerken kendisine, " dikkat et, aman, yavaş kullan" denildiğinde sinirlenen bir tip olduğu için kırmış annemi. ilk kez olan bir şey değil tabii ki. ama yol uzun olunca hasarı da çok olmuş. büyük kavga 1 hafta suskunluk getirmişti eve. babam bana öfke, annem ise merhamet vermişti. zaten işten geldiğimde kimseyi görecek gözüm yoktu.  annem bir gün dedi bize; "benin kolum ağrıyor." benim için ne kadar önemsiz bir detaydı. dimi sonuçta basit bir kol ağrısı. neler atlatmıştı annem. tabi ki esas düşünce bu değildi. o kadar yorgundum ki kendimce, umursayamamıştım. gittiler doktora abimle, ben yine o ara iş falan. hiç unutamıyorum dağın başındayız, telefon çaldı açamadım. sonra bir mesaj sesi..abim yazmış; "annemde yine tümör nüksetmiş 4 gün sonra ameliyat olacak." yine farkına varamadım.. ne olacak atlattı kaç kere, bunu da hallederiz. hem tümör abartıldığı gibi değilmiş. her  seferinde matem havası oluyor, sonra annem kurtuluyordu. bu sefer tek fark kolu tutmuyordu. öfkeden deliye dönen, sorumsuzca evi bağırışları ile inleten babam hastalık olunca kediye dönmüştü. böyle olurdu çünkü istediğiniz kadar kötü olun, ama kötü günler sizin kendinizi kanıtlamanız için yeter. dünyanın en fedakar insanı gibi davrandı ameliyattan önce. sanki bugüne kadar da öyleymiş gibi geçmişi anımsamalar falan. neredeyse inanacaktım yaşamamış olsaydım. böyle ailecek yemeğe gittik. fotoğraflar çekildik. kim bilirdi annemle son hastane dışı fotoğrafım bu olacaktı, annemle son aklı başında fotoğrafım bu olacaktı. yemeklere giderdik her zaman, ama o yemek başkaydı geçmişteki en büyük pişmanlıklarımdan biriydi. bana basit bir yemek gibi gelmişti çünkü her şey gibi. hala farkına varamamıştım ciddiyetin. çok geç kalmıştım, annenin değerini bilmek için çok geç.. o akşam eve gittik, anneme mutfakta söyledim ansızın; "anne çay yapsana.." bunu hayatımda yüzlerce kez söylemişimdir. okuldan gelip çay isteyen bir tiptim, bilgisayar karşısına oturur anneyi unuturdum. hayat ya bu, boşverdiğin hakkını veremediğin şey karşına nasıl çıkıyor. her neyse ertesi gün hastaneye yatış yapacaktı annem, tek kolu tutmuyordu bile ama ben ondan çay istiyordum. o gün annemin bana yapacağı son çay olduğunu bilmeden.. bugün ben çay içerken bunu unutamıyorum hep bir yerden, her yudumda aklıma bu geliyor. hastaneye yattı, ameliyat oldu sonra konuşması gitti. annem artık konuşamadı, daha öncede olmuştu ama kısa sürmüştü. annem o kadar çok konuşamadı ki, ben onun sesini unuttum. ağzından çıkanlar başka şeylerdi çünkü ameliyattan sonra... annem düzeldi, düzelmedi değil. ameliyattan sonra kalkamaz demişlerdi. sonra o ayağı kalktı yürüyebildi, bir şeyleri yeniden başardı. ama imkansız şey gerçekleşince acısı da büyük oldu. bir baktık bir tane daha tümör çıkmış. allah kahretsin ben yine farkına varamadım. aman dedim bunu da atlatır. atlatamadı... günden güne eridi durdu. bir gün odasında yanında dururken bana verdiği tek tepki işaret parmağımı hafifçe sıkmak olunca o gün anladım. her şeyin farkına o gün vardım. çok sürmedi annem öldü. o zamanlar sardığım; "ateş edecek misin?" şarkısını çok severdi. hayattan kopmuş halde yine de ritim tutardı o şarkıya. o gün anlamıştım, insan hangi halde olursa olsun tutunacak bir dal buluyormuş. annem ayağı kalkamayacağını, konuşamayacağını bilse de yine bir müziğe kendini kaptırabilmişti. daha sonra duyma yetisi de gitti..daha sonra nefes alması da. evet her şey aşama aşama gidiyor elimizden ama her evrede insan bir yol bulabiliyor. annemi çok özlüyorum. o şarkıyı sürekli olmasa da bazen dinliyorum, çay içiyorum. özlemimin binde biri olmasa da ufacık kısmı gidiyor. bunlara sarılamam gerçi ama özlemek isteyen sebep bulur.. her neyse ben bunları niye anlattım. bir süredir yaşadığım ciddi sıkıntılar vardı sosyal olarak, birisi vardı mesela. birileri vardı, bir olaylar vardı. evet bir şeyler kaybettim bu arada, birisinin gözündeki değerimi, birilerinin gözündeki yerimi. kendime olan sevgimi. ama bunlar engel değil, kendimi harap etmeye engel değil...mutlu olmasam da, olamayacak olsam da bunlar sorun değil. çünkü gerçek acı ne demek iyi biliyorum. belki yakınımdır sona kim bilir. ama o sona yakın olmak insanı hayattan alıkoymuyor. bunu annemden öğrendim. size de öneririm... "

Yorumlar

  1. Şimdi bu yazıdan hasta/intihar denklemi çıkarmış...Hastalık değil de diğeri için söz vermiyorum ;) Açıkçası bunu ben de bilemem, insanın ruh hali çabuk değişiyor. Mesela burada diyorum ki, mutsuzum ama kendimi bitirecek kadar mutsuz olamam...çünkü işi ustasından öğrendim. Bakarsın yarın mucize olur çok mutlu olurum ama intihar etmeyeceğim anlamına gelmez. Bugün de intihar edeceğim anlamına gelmiyor. İhtimaller dengesi... Galiba intihara kafayı çok taktım. Ama üzgünüm haterlar bir tane daha dalım var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bigün ben pıçaklicam seni o olcak ne güzel anlatmışsın işte oğlum sonunu nasıl intihara bağladın :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

connected2.me rehberi

Merhaba arkadaşlar bugün günlük hayatta işinize çok yarayacak bir rehber ile karşınızdayım. Yalnız mısınız? Sosyal hayatınızda herhangi bir kadını veya erkeği etkileyebilecek yetenekte olduğunuzu düşünmüyor musunuz? Umutsuzluğunuz sizi intihara götürürken son bir durak arayışında mısınız? Neyse ki connected2.me var. Anonim olarak kadınları veya erkekleri kendinize bağlayıp onlarla bir gelecek kurabi.... Tabii ki palavradan ibaret. Bu uygulama kesinlikle ölüm. Kesinlikle psikoloji bozan bir şey. Neyse ki ben size bugün muazzam bir rehber hazırladım. Öncelikle kullanıcı tiplerine şöyle bir göz gezdirelim. -link isteyenler Uygulamanın yüzde doksanlık kısmını oluşturur. Bakmayın öyle anonim falan gözüktüğüne, eğer çirkinseniz herhangi biriyle konuşamazsınız. Özellikle kadın kısmının "bio" adını verdiğimiz açıklama kısımlarında genelde şunlar yer alır; "linksiz gelme." "link atmayana cevap vermiyorum." "linkle veya sesle gel." "kim

bedelini ödedim

 işte yine been işte yine bir yazı..... mer mer mer merhaba... uzun süredir uyumak için kıvrandığım sırada, bir türlü uyuyamamam üzerine kafamdan geçenlerin artık bir şekilde buraya dökülmesi gerektiğine karar verdim. yataktan kalkmadan önce kafamın içinde milyonlarca ışık yılı misali dönen şeylerin hepsi buray aktarılacak mı bu da ayrı bir merak konusu. ama beni biraz tanıyorsanız bunun olmayacağını biliyorsunuzdur.  dostlar... çok yoruldum ya gerçekten bak acayip yoruldum. üstelik bu yorgunluk boş oturmaktan geliyor. hatalar silsilesi öyle bir noktaya getirdi ki hayatımı. hani ufak ufak umutlar tükenir ya o noktaya gelmek üzereyim. bu kadar potansiyelli bir insan nasıl olur da hiçbir şey başaramaz aklım almıyor. elimi neye atsam kuruyor mantığı oluşmaya başladı. bilemiyorum daha ne kadar dayanacağımıı ama ne yüzümde o eski gülüş kaldı ne o heyecan. uyku bile uyuyamuyorum artık. asla rahat değilim vs. vs. uzar gider. buraya sadece neden kötü durumda olduğumu yazsam paragraflar ile dan

yemek tarifi evreni /// 1 /// sigara böreği

En içten sevgilerimle herkese merhabalar. İlk kez bir yemek tarifi vereceğim bu blogta.. Beklentileriniz çok olmasın tabi, hayal kırıklığı yaşayacaklar bb. Eğer siz de öğrenci evinde kalıyorsanız ve hazır yemek sizi bunaltıyorsa çok kolay bir yemek tarifi vereceğim. Sigara Böreği !! Uzaktan kolay gözükse de, cidden kolay bi yemek türü. Öğrenciler ve yemek öğrenmek isteyen çılgınlar hazır mısınız ? Malzemeler : -Üçgen veya normal yufka. (BİM adlı mekandan üçgen yufka alırsanız uğraşmazsınız..) -Sucuk -Kaşar -Sıvı yağ -Tava -Ateş Sucuklu ve kaşarlı yapıyorum ben genelde, sizde yapın bence maliyeti 15 lira falan malzemelerin. 5 kişi doyduk gerisini siz hesap edin Malzemeler beyle BİM'den alınma.. Poşetten çıkarılmış halleri.. beyle beyle doğruyoruz.. beyle beyle sarıyoruz  böyle böyle de kıvırıyoruz sara sara en sonunda sigara gibi oluyor tavaya yağ döküp böyle atıyoruz alt tarafı bu hale gelince çeviriyoruz,